مدرسه ابتدایی انقلاب اسلامی در روستای «مغ احمد پایین» بندرعباس بهعنوان نخستین مدرسه در استان هرمزگان مجهز به نیروگاه خورشیدی شد. به گزارش ایرنا، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان روز یکشنبه در این زمینه گفت: بر اساس قرارداد ۲۰ ساله منعقد شده، درآمد حاصل از فروش برق تولیدی این نیروگاه، مستقیم در […]
مدرسه ابتدایی انقلاب اسلامی در روستای «مغ احمد پایین» بندرعباس بهعنوان نخستین مدرسه در استان هرمزگان مجهز به نیروگاه خورشیدی شد.
به گزارش ایرنا، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان روز یکشنبه در این زمینه گفت: بر اساس قرارداد ۲۰ ساله منعقد شده، درآمد حاصل از فروش برق تولیدی این نیروگاه، مستقیم در اختیار همان مدرسه قرار میگیرد تا صرف توسعه اهداف آموزشی شود.
منصور چروند در آیین راه اندازی این نیروگاه گفت: مدارس، علاوه بر نقش آموزشی، میتوانند به عنوان پیشگامان فرهنگسازی، در زمینه حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار نیز ایفای نقش کنند.
چروند بیان کرد: امسال تفاهمنامه راهبردی بین سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق (ساتبا) و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد شده که بر اساس آن ۱۲ هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در مدارس دولتی نصب و راه اندازی شود.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار کرد: با اجرای این طرح ملی، ظرفیت نیروگاههای خورشیدی احداثی مدارس ۶ هزار مگاوات خواهد شد که جهشی بزرگ در بهره مندی از انرژی پاک محسوب شده و باعث کاهش ناترازی انرژی میشود.
به گزارش ایرنا، ساخت این نیروگاه خورشیدی در این مدرسه اقدامی موثر برای ارتقای خدمات عمومی و آموزشی در این منطقه است که میتواند در پایداری خدمات و کاهش فشار هزینهای مدارس نقشآفرین باشد.
استان هرمزگان به علت شرایط شرجی و آفتابی بودن هوا و با متوسط روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت تابش نور خورشید، یکی از استانهای مستعد کشور برای نصب نیروگاههای خورشیدی است که کمیته امداد استان با استارت این طرح از حدود هشت سال پیش، در این طرح پیشقدم بوده است.
نصب نیروگاههای تولید انرژی برق خانگی در منازل مددجویان کمیته امداد هرمزگان به عنوان یکی از انرژیهای پاک، از سوی شرکت توزیع هرمزگان از سال ۹۶ با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال خانگی پایدار و درآمدزایی مستمر خانوادههای تحت حمایت این نهاد بهویژه زنان سرپرست خانوار و افراد از کارافتاده و سالمند کلید خورده است.
در سال تحصیلی (۱۴۰۴-۱۴۰۵)، بیش از ۴۵۰ هزار دانشآموز در سههزار و ۷۰۰ مدرسه و ۱۹ هزار کلاس درس در استان مشغول به تحصیل شدند و ۳۰ هزار معلم فرآیند یاددهی و یادگیری آنها را برعهده دارند.
























Thursday, 25 June , 2026