مشارکت ۶۰۰ راننده حمل و نقل عمومی کیش در دوره آداب و تشریفات   در دوره آموزشی آداب تشریفات و قوانین ترافیکی بیش از ۶۰۰ نفر از رانندگان حمل و نقل عمومی شرکت کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، در دوره آموزشی ۴ روزه که با هدف ارتقای سطح دانش […]

مشارکت ۶۰۰ راننده حمل و نقل عمومی کیش در دوره آداب و تشریفات

 

در دوره آموزشی آداب تشریفات و قوانین ترافیکی بیش از ۶۰۰ نفر از رانندگان حمل و نقل عمومی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، در دوره آموزشی ۴ روزه که با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت رانندگان خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در زمینه آداب تشریفات و مشتری مداری و همچنین رعایت قوانین ترافیکی از ۷ تا ۱۰ اسفند در سینما لبخند کیش برگزار شد  ۶۱۴ نفر از رانندگان تاکسی و مینی بوس حضور داشتند.
سروان مهدی شهیدی جانشین پلیس راهور، سرگرد محسن بابایی رییس پلیس فتا، سروان حسینی فر رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر، مهرداد تاوتلی دبیر جامعه هتلداران، کورش پاکزاد کارشناس ارشد گردشگی و از اساتید حوزه تشریفات از جمله مدرسان و سخنرانان این دوره ها بودند که محوریت آن ارائه خدمات شایسته تر به مسافران و گردشگران نوروزی بود.
عوامل موثری در بروز تصادفات رانندگی از جمله عامل راه، وسیله نقلیه و عامل انسانی، رانندگی با سرعت مجازو مطمئنه، اجتناب از اعتماد بنفس کاذب و رانندگی با سرعت بالا با تکیه بر مهارت رانندگی، ضرورت احتیاط بیشتر و توجه به خطوط عابر پیاده و احترام به حقوق عابران برای پیشگیری از بروز تصادفات، اخلاق مداری و سعه صدر در برخورد با سایر رانندگان، صبور بودن و عدم تصمیم گیری در زمان تردید، استفاده از کلاه ایمنی برای رانندگان موتور،  تعیین مسیر گردش قبل از رسیدن به تقاطع، استفاده مناسب و بموقع از چراغ راهنما، حرکت بین خطوط و استفاده از کمربند ایمنی از جمله موارد مطرح شده در بخش قوانین ترافیکی بود.
در بخش آداب تشریفات نیز مواردی چون مفاهیم ارتباط و انواع ارتباطات کلامی و غیر کلامی، چرخه گردشگری در کیش و جایگاه رانندگان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های این چرخه،  پوشش مناسب و آراستگی ظاهری رانندگان مطرح شد.
فضای مجازی و فرهنگ ترافیکی، انتشار تخلفات رانندگی در فضای مجازی و ترویج فرهنگ ترافیکی، کلاه برداری از طریق تقاضای سرویس و واریز وجه در خدمات پلتفرم های اینترنتی، عدم بازکردن لینک های جعلی که برای برخی رانندگان ارسال می شود، همکاری با مسافرانی که طعمه کلاه برداران اینترنتی شده اند و معرفی آنها به پلیس فتا برای تسریع روند پیگیری از جمله مواردی بود که در بخش فضای مجازی عنوان شد.
لازم به ذکر است که مدیریت حمل و نقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات برای استقبال شایسته تر از گردشگران نوروزی علاوه بر برگزاری این دوره های آموزشی با اجرای طرح بازدید دوره ای از وضعیت خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش و  افزایش مینی بوس های ناوگان حمل و نقل شهری تلاش می کند تا سطح کمیب و کیفی خدمات در نوروز ۱۴۰۳ ارتقاء یابد.