کوروش دستپاک، مدیر استاندارد، سلامت، غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش، همزمان با روز جهانی استاندارد، با اشاره به رویکرد جدید سازمان در پایش، نظارت و ترویج فرهنگ استاندارد، اعلام کرد؛ مهمترین هدف مجموعه، بازگرداندن «برند کیش» به جایگاه شایسته آن در کیفیت، سلامت و اصالت کالاها و خدمات است. بهگزارش رویکرد کیش، کوروش […]
کوروش دستپاک، مدیر استاندارد، سلامت، غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش، همزمان با روز جهانی استاندارد، با اشاره به رویکرد جدید سازمان در پایش، نظارت و ترویج فرهنگ استاندارد، اعلام کرد؛ مهمترین هدف مجموعه، بازگرداندن «برند کیش» به جایگاه شایسته آن در کیفیت، سلامت و اصالت کالاها و خدمات است.
بهگزارش رویکرد کیش، کوروش دستپاک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار رویکرد کیش با تبیین شاخصترین فعالیتهای اداره تحت مدیریت خود اظهار داشت: در حوزه واردات کالا، تمام اقلام مشمول استاندارد اجباری، پیش از ورود به جزیره و در بالاترین سطح کیفیت مورد ارزیابی کارشناسان قرار میگیرند. خودروها، بهعنوان یکی از مهمترین گروههای نظارتی در سه سطح ورود، پلاک دائم و گذر موقت بازرسی فنی و کیفی میشوند.
وی، تأکید کرد نگاه استاندارد نه هزینه، بلکه سرمایهگذاری اجتماعی و اقتصادی است که آثار آن در حوزه گردشگری، تولید و سلامت عمومی نمایان میشود.
او افزود: در حوزه گردشگری، بهویژه نظارت بر هتلها، آسانسورها، پلهبرقیها و کشتیهای تفریحی، بازرسیهای دورهای در بازههای سه تا ششماهه انجام میشود تا جزیره کیش در شأن موقعیت گردشگری خود عمل کند.
مدیر استاندارد و سلامت،غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش، همچنین از نظارت گسترده بر واحدهای تولیدی دارای پروانه علامت استاندارد در حوزههای خوراکی، آشامیدنی، پزشکی و صنعتی خبر داد و تأکید کرد: هدف ما تضمین کیفیت کالاهایی است که در دایره خدمت کیشوندان و گردشگران قرار میگیرد.
دستپاک با اشاره به تحول ساختاری این مدیریت، تاکید کرد: افزوده شدن بخش سلامت به ساختار قبلی باعث شد همکاران ما با انگیزه و اشراف بیشتر بر اهمیت کاری خود فعالیت کنند و اکنون برنامه اصلی ما استانداردسازی کامل جزیره است؛ چه در حوزههای اجباری و چه اختیاری این مهم به طور جد در دستور کار قرار گرفته است.
او ضمن تشریح نقش آموزش و رسانهها بیان داشت: علامت استاندارد یکی از معدود نمادهای حاکمیتی است که مردم هنوز به آن اعتماد دارند. این اعتماد حاصل تلاش مشترک کارشناسان و رسانهها در فرهنگسازی و برندسازی ملی است. رعایت استاندارد نه تنها سطح کیفیت محصول را افزایش می دهد، بلکه به فعالان اقتصادی در رقابت منطقهای و جهانی قدرت بیشتری میدهد.
به گفته دست پاک بازگشت اعتبار جزیره به عنوان نماد کیفیت و سلامت در کشور؛ مقابله با عرضه کالاهای تقلبی و غیراستاندارد در بازارهای آزاد می باشد و در نظارتهای دورهای خودرو، آسانسور و مواد غذایی از مسیر استاندارد بهعنوان ابزار توسعه پایدار گردشگری حائز اهمیت می باشد.
وی با بیان این که پاسخگویی فوری به شکایات مردمی و تعهد پیگیری در کمتر از ۲۴ ساعت کاری؛ ایجاد اطمینان خاطر برای کیشوندان و گردشگران است و در ادامه تصریح کرد: در این مجموعه از اقدامات مرتبط با حفظ سلامت عمومی، به ویژه جمعآوری آب معدنیهای در معرض آفتاب، که با استقبال اجتماعی و رسانهای روبهرو شده است این مهم یکی از رویکرد های حرفه ای در پاسخگویی به مطالبات مردمی محسوب می شود.
مدیریت جدید استاندارد و سلامت منطقه آزاد کیش، با تأکید بر جایگاه فرهنگ و رسانه در ترویج استاندارد، تلاش دارد کیش را در مسیر استانداردسازی جامع قرار دهد؛ جایی که کیفیت، سلامت و اعتماد عمومی به هم گره خورده و برند کیش می تواند به الگوی ملی تبدیل شود.

























Friday, 5 December , 2025