سیدامیررضا هاشمی/دکترای علوم ارتباطات اجتماعی روابط عموم ها به عنوان پل ارتباطی با مخاطبان و رسانه ها در کسب موفقیت هرنهاد، سازمان یا شرکت متبوع خود دارای نقش مهم و محوری هستند. یکی از محوری ترین فعالیت های هر روابط عمومی تعامل با رسانه ها و انجام تبلیغات موثر برای معرفی سازمان، شرکت یا نهادهایی […]
سیدامیررضا هاشمی/دکترای علوم ارتباطات اجتماعی
روابط عموم ها به عنوان پل ارتباطی با مخاطبان و رسانه ها در کسب موفقیت هرنهاد، سازمان یا شرکت متبوع خود دارای نقش مهم و محوری هستند. یکی از محوری ترین فعالیت های هر روابط عمومی تعامل با رسانه ها و انجام تبلیغات موثر برای معرفی سازمان، شرکت یا نهادهایی است که به آن وابسته اند.
یک روابط عمومی فعال و توانمند با ایجاد ارتباط موثر با رسانه های مختلف اعم از مکتوب، دیداری و شنیداری، همچنین فضای مجازی به عنوان یک فضای تاثیر گذار در جامعه عامل موفقیت سازمان خود باشد.
روابط عمومی های ضعیف سازمان های خود را با خلل و چالش های بسیاری مواجه می کنند و اگر نتوانند ارتباط خوب و موثری با دیگر بخش های داخلی و بیرونی سازمان برقرار کنند در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری برای سازمان خود خواهند شد. در نتیجه می توان گفت که روابط عمومی ها نقش محوری در هر سازمان را ایفا می کنند.
از مهمترین و محوری ترین فعالیت های دیگر مؤثر هر روابط عمومی در سازمان ها برخورد مناسب با شایعاتی است که ممکن است برای هر رسانه شکل گیرد. در نتیجه روابط عمومی ها باید تلاش کنند تا با ارتباط و تعامل موثر با رسانه ها در مواقع بحران و بروز شایعات علاوه بر کنترل وضعیت و بحران ایجاد شده به شایعات پاسخ مطلوب و مناسب و به موقع دهند.
واکنش سریع و دقیق به موارد پیش آمده در مواقع بحران و مشکلات یکی از مهمترین فعالیت های روابط عمومی هاست.
رسانه ها از مهمترین ابزارهای فعال در دستان روابط عمومی ها هستند و نقش تعیین کننده ای در موفقیت شرکت ها و نهادها دارند. و عامل پیشرفت آنها هستند.
از دیگر فعالیت های هر روابط عمومی تبلیغات موثر و معرفی شرکت، سازمان و نهاد متبوع خود است که می تواند از عوامل مهم در ارتقاء جایگاه آن نهاد یا سازمان باشد.
آشنایی با جایگاه رسانه های اجتماعی در موفقیت سازمان ها از دیگر توانمندی های هر روابط عمومی است که فرصت های بیشماری برای معرفی سازمان ها ایجاد می کند.
از ویژگی های هر روابط عمومی آشنایی کامل با نوع و جایگاه رسانه هاست، یک مدیر روابط عمومی باید با رسانه، جایگاه رسانه، نوع رسانه و فضای رسانه ای آشنایی کامل داشته باشد.
آشنایی با ارکان و عناصر خبری، فضای خبر و خبرنگاری، دنیای خبر و تبلیغات، ظرفیت های رسانه و خبر از مهمترین وظایف هر مدیر روابط عمومی است.
در صورتی که یک مدیر روابط عمومی از این ظرفیت ها تهی باشد بی تردید امکان ارتباط مطلوب و موثر با رسانه ها و دنیای خبر همچنین فضای مجازی را نداشته و کمترین موفقیت را برای سازمان خود خواهد داشت.
یک مدیر روابط عمومی باید یک خبرنگار، نویسنده، روزنامه نگار و فعال فضای مجازی توانمند باشد تا زمینه و بستر موفقیت شرکت خود را به خوبی فراهم کرده و جایگاه مناسبی در دنیای حرفه ای برای نهاد و سازمان خود رقم بزند.
در جزیره کیش نیز با وجود شرایط خاص این ارتباط بی نهایت مهم و ضروری است و روابط عمومی هر نهادی که از داشتن چنین ظرفیت و توانمندی هایی تهی باشد کمترین اقبال را برای موفقیت خواهد داشت.
Tuesday, 17 June , 2025