مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاحیه کمپین “بزن بریم کیش” به نقش سازمان در رخدادهای کیش پرداخت و گفت: شب مهمی را می گذرانیم و اتفاقی رقم می‌ خورد که در توسعه کیش بسیار موثر است و شروع مسیری است که هرچند سخت است اما با برگزاری جشن، آغاز این راه طولانی برای […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاحیه کمپین “بزن بریم کیش” به نقش سازمان در رخدادهای کیش پرداخت و گفت: شب مهمی را می گذرانیم و اتفاقی رقم می‌ خورد که در توسعه کیش بسیار موثر است و شروع مسیری است که هرچند سخت است اما با برگزاری جشن، آغاز این راه طولانی برای توسعه پایدار کیش را اعلام می کنیم.
به گزارش بشارت کیش، رحیم سرهنگی در ادامه بیان داشت: هفته های اول شروع مسئولیتم در سازمان منطقه آزاد کیش مصادف با آغاز فصل گرما بود. در آن ایام بخاطر کاهش پروازها به کیش، رکود گردشگری داشتیم. به بازارهای مختلف جزیره که میرفتم و سر می‌زدم، همه فعالین اقتصادی گلایه داشتند از اینکه چرا گردشگری کیش کم رونق و بازارها و هتل ها و مجموعه های تفریحی در تابستان خلوت است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه تابستان هرسال، فصل کم رونق بودن گردشگری در کیش بوده و برای آن تدبیری اندیشیده نمی شده، گفت: سالها بود که کیش رونق خوبی در همه زمینه ها در سراسر سال داشت اما از یک سالی به بعد دیگر این اتفاق نیفتاد. بنابراین به این فکر افتادیم که برنامه ریزی کنیم تا وضعیت گردشگری کیش در فصول مختلف سال با فراز و نشیب همراه نباشد و همواره از پایداری قابل قبولی برخوردار باشد.
وی افزود: یکی از اقداماتی که باید در کیش مورد توجه و برنامه ریزی قرار بگیرد، بهره گیری کامل اقتصادی از فرصت شش ماهه دوم سال با ورود گردشگران با ارزش افزوده بالا و همچنین گردشگران خارجی است تا صنعت گردشگری کیش درآمد حداکثری داشته باشد. در شش ماهه نخست و گرم سال هم باید روندی پایدار برای گردشگری جزیره ایجاد کنیم. برای رسیدن به این اهداف باید اقدامات مختلفی با محوریت بخش خصوصی در جزیره و فراتر از آن انجام شود. یعنی تحقق اقتصاد مردمی.
سرهنگی بیان داشت: اگر اقتصاد و گردشگری کیش کاملا مردمی شود و بخش خصوصی نقش محوری داشته باشد آنگاه اقتصاد جزیره به ثبات می رسد و تغییر مدیریت ها اثری بر روندها ندارد و ساکنان کیش برای جزیره تصمیم می گیرند. بنابراین شروع کمپین “بزن بریم کیش” در واقع قدم نهادن دسته جمعی در کیش در مسیر رونق پایدار گردشگری است. اتفاقی هم که در قرارداد کلوپ داران رقم خورد می تواند به سایر بخش های خصوصی جزیره تسری پیدا کند. قطعا شناوری قیمت های خدمات گردشگری بخاطر سینوسی بودن ورود گردشگران به کیش یک امر منطقی است.
وی افزود: فعالان اقتصادی و گردشگری در کیش باید بدانند که سود باید دسته جمعی به دست آید و نباید در کسب و کار به دنبال منافع زودگذر و آنی و منفعت طلبی شخصی بود و برخی بخواهند با گران‌فروشی یا کم فروشی خدمات در زمان کوتاهی درآمد سرشار داشته باشند. این رویکرد موجب بدنام شدن کیش و کاهش گردشگر در بلند مدت می شود. در مجموع بدون همدلی و مشارکت جمعی نمی توان انتظار رونق اقتصاد کیش را داشت. البته قطعا کسانی که ایده های تازه و نوآورانه دارند و آنها را اجرا می کنند حق دارند سهم بیشتری از بازار داشته باشند.
سرهنگی با تاکید بر ضرورت حفظ خوشنامی و برند کیش در گردشگری گفت: پاسداشت اعتبار کیش وظیفه آحاد مردم، فعالان اقتصادی، اصحاب رسانه و مسئولان کیش است. باید از کمپین “بزن بریم کیش” که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده حمایت کرد و تلاش نمود دیگر چهره کیش در رسانه ها و فضای مجازی مخدوش نشود. توسعه کیش از مسیر اتحاد دولت و بخش خصوصی در این جزیره محقق می شود.