مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست امضای تفاهم نامه با هواپیمایی کیش، از تبدیل فرودگاه جزیره به مرکز ارائه خدمات فنی مهندسی خبر داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد کبیری پس از امضای تفاهم نامه ساخت آشیانه تعمیرات هواپیما در جزیره کیش که با حضور مدیرعامل […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست امضای تفاهم نامه با هواپیمایی کیش، از تبدیل فرودگاه جزیره به مرکز ارائه خدمات فنی مهندسی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد کبیری پس از امضای تفاهم نامه ساخت آشیانه تعمیرات هواپیما در جزیره کیش که با حضور مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت هوایی و فضایی ایران انجام شد، با بیان اینکه در این دوره از برگزاری نمایشگاه با استقبال خیلی خوبی مواجه هستیم گفت: در این نمایشگاه در پی توافق با برخی ایر لاین‌های داخلی مقرر شد این شرکت های هواپیمایی تعداد پروازهای بیشتری را به جزیره کیش اختصاص دهند.
وی افزود: در خصوص هواپیمایی کیش نیز به صورت خاص چالش های این ایرلاین بررسی شد و با امضای تفاهم نامه چند جانبه، این شرکت هواپیمایی نسبت به ساخت آشیانه تعمیرات هواپیما در جزیره کیش اقدام می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: فرودگاه کیش طی سال آتی می تواند به مرکز ارائه خدمات فنی مهندسی به ایرلاین‌های مختلف تبدیل شود که برای اقتصاد کیش ارزش افزوده به همراه دارد.
وی در تکمیل این موضوع گفت: در گام نخست ایر لاین‌های داخلی دریافت کننده این خدمات هستند و با توجه به مزیت رقابتی قیمتی در منطقه، ایرلاین‌های خارجی نیز مشتریان بعدی این خدمات خواهند بود.
کبیری اظهار داشت: چنانچه با تلاش دست اندرکاران این حوزه در دهه فجر امسال این پروژه آغاز شود، می توانیم در دهه فجر سال آتی شاهد بهره‌برداری آشیانه تعمیرات هواپیما در جزیره کیش باشیم.
وی تصریح کرد: در خصوص تقویت ناوگان هواپیمایی کیش با توجه به اینکه این شرکت در روند خصوصی‌سازی قرار گرفته بود و به این دلیل بخشی از فرایند قیمت گذاری، خرید دارایی و خرید نیازمندی های کیش ایر محدود شده بود، در پی مذاکرات انجام شده با رئیس سازمان خصوصی سازی توافق شد که مسیر خصوصی‌ سازی با یک سال تعلیق پیگیری شود و به منظور توسعه ناوگان کیش ایر در این مدت، مجوزهای لازم صادر شود که طی سه هفته آینده با موافقت اصولی سازمان خصوصی‌سازی در خصوص مجوزها، این موضوع در دست اقدام قرار خواهد گرفت.
کبیری بیان داشت: در خصوص تامین هواپیماهای مورد نیاز هم، در حال برنامه ریزی هستیم که این هواپیماها با مالکیت سازمان منطقه آزاد کیش و با نظارت و راهبری کیش ایر تامین شده و در اختیار این ایرلاین برای خدمات دهی قرار گیرد .
وی در پایان در پاسخ به موضوع نرخ بلیت هواپیما گفت: نظام قیمت گذاری در ایرلاین ها در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش نیست اگرچه رویکرد ما توسعه رقابت در این زمینه است و معتقدیم افزایش رقابت، بهبود کیفیت و تعدیل قیمت را به همراه دارد لذا در پی انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان هواپیمایی کشوری در تلاش هستیم با افزایش پروازها به کیش در نیمه دوم سال که ایام پر رونق گردشگری کیش است قیمت‌ها را به سمت رضایت مردمی مدیریت کنیم.