روابطعمومی، هنری است که پل ارتباطی میان سازمانها و جامعه را میسازد؛ پلی که شفافیت، صداقت و اعتماد را به ارمغان میآورد. بیست و هفتم اردیبهشتماه، فرصتی است تا به پاسداشت این هنر و تلاشهای بیوقفه دستاندرکاران این عرصه بپردازیم. روز روابطعمومی، یادآور نقش کلیدی این حوزه در توسعه ارتباطات سازمانی، ارتقای تصویر عمومی و […]
روابطعمومی، هنری است که پل ارتباطی میان سازمانها و جامعه را میسازد؛ پلی که شفافیت، صداقت و اعتماد را به ارمغان میآورد.
بیست و هفتم اردیبهشتماه، فرصتی است تا به پاسداشت این هنر و تلاشهای بیوقفه دستاندرکاران این عرصه بپردازیم. روز روابطعمومی، یادآور نقش کلیدی این حوزه در توسعه ارتباطات سازمانی، ارتقای تصویر عمومی و ایجاد همبستگی اجتماعی است.
تاریخچه این روز به سال ۱۳۸۴ بازمیگردد که با هدف ارج نهادن به تلاشهای بیدریغ مدیران و کارشناسان روابطعمومی در ایران، در تقویم رسمی کشور ثبت شد. از آن زمان تاکنون، هر ساله این روز بهانهای است تا فعالان این عرصه، دستاوردها، چالشها و افقهای پیشروی خود را بازگو کنند و صدای شفافیت و پاسخگویی سازمانها را به گوش جامعه برسانند.در این ویژهنامه، تلاش کردهایم تا با گردآوری گفتوگوها و یادداشتهای مدیران روابطعمومی بخشهای دولتی و خصوصی جزیره کیش، روایتگر بخشی از تجربیات، دستاوردها و نگاههای آنان باشیم. برخی از این چهرهها همچنان در جزیره کیش مشغول خدمترسانی هستند و برخی دیگر، خاطرات ماندگاری از روزهای خدمت خود در این جزیره به یادگار گذاشتهاند. هر کدام از این روایتها، گواهی است بر تلاش، تعهد و نقش مؤثر روابطعمومی در پیشبرد اهداف سازمانی و ارتباط با جامعه.با مطالعه این مجموعه، نه تنها با فعالیتهای روزمره و چالشهای حرفهای آنان آشنا میشوید، بلکه به اهمیت و ضرورت جایگاه روابطعمومی در توسعه پایدار و ارتباطات مؤثر پی خواهید برد. امید است این ویژهنامه، ادای دینی باشد به همه تلاشگران این عرصه و یادآور نقش بیبدیل روابطعمومی در شکلدهی آیندهای روشنتر برای سازمانها و جامعه./مریم اکبرپور
Tuesday, 17 June , 2025