مهدی رشیدیان/مدیر روابط عمومی جامعه بازاریان کیش بدون تردید، روابط عمومی‌ها، در هر سازمان و تشکیلاتی، یکی از اساسی‌ترین و مهمترین واحدهای سازمانی هستند که میتوانند رهرو تغییرات مهمی در آن تشکیلات باشند. نخستین و موثرترین جایگاهی که وظیفه اطلاع‌یابی، اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و پاسخگویی در سازمان بر عهده اوست.عنصری که ۷×۲۴ نامیده می‌شود که به […]

مهدی رشیدیان/مدیر روابط عمومی جامعه بازاریان کیش

بدون تردید، روابط عمومی‌ها، در هر سازمان و تشکیلاتی، یکی از اساسی‌ترین و مهمترین واحدهای سازمانی هستند که میتوانند رهرو تغییرات مهمی در آن تشکیلات باشند.
نخستین و موثرترین جایگاهی که وظیفه اطلاع‌یابی، اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و پاسخگویی در سازمان بر عهده اوست.عنصری که ۷×۲۴ نامیده می‌شود که به معنای ۲۴ ساعت کار در هر ۷ روز هفته است.
با این تعریف مختصر، آیا این جایگاه در جغرافیای اداری کیش مورد توجه مدیران قرار دارد؟ واقعیت این است که این مدیران هستند که با درک و شناخت جایگاه مهم و اثرگذار روابط عمومی میتوانند سر رشته افکار عمومی را در دست داشته باشند.موضوعی که با گذشت بیش از نیم قرن از پایه‌گذاری علمی روابط عمومی در ایران، متاسفانه در بسیاری از نهادها، ادارات و سازمان‌های جزیره کیش ” جایگاه، ماهیت، ماموریت و کارکرد حرفه‌ای مدیران روابط عمومی در حوزه فعالیت تخصصی‌شان ” بدرستی درک و شناخته نشده است. و سخن پایانی اینکه: اگر مدیران سازمانی می‌خواهند هنر مردمداری را تحقق بخشند، علاوه بر تغییر نگرش نسبت به جایگاه و وظایف روابط عمومی، افراد متخصص رامی بایست در این مسئولیت خطیربکار گیرند.