مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش مطرح کرد؛ رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش گفت: خودرو‌های وارداتی پس از گذراندن تشریفات استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه خودرویی به زودی پلاک خواهند شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مهدی ذوقی در […]

مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش مطرح کرد؛
رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه
لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی
مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش گفت: خودرو‌های وارداتی پس از گذراندن تشریفات استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه خودرویی به زودی پلاک خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مهدی ذوقی در گفتگوی خبری سیما، گفت: پس از ابلاغ مصوبه واردات خودرو از سوی هیئت وزیران تاکنون در مجموع ۱۰۰ خودروی سواری هیبریدی وارد جزیره کیش شده و آماده ترخیص هستند.وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد کیش با دارا بودن ضریبی از هزار در خصوص کشش بازار ظرفیت واردات خودرو را دارد و لازمه بهره گیری از تمام ظرفیت هماهنگی دیگر دستگاه‌های بالادستی در کشور است.
مهدی ذوقی، گفت: لازمه ثبت سفارش خودروها، تخصیص سهمیه ارزی مناطق آزاد و منطقه آزاد کیش است.سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش، گفت: خودرو‌های وارداتی به کیش تولید شرکت تویوتا و در مدل‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هستند.مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش، گفت: خودرو‌های وارداتی در ناوگان حمل و نقل عمومی و به افراد حقیقی عرضه خواهند شد.
وی گفت: برخلاف شرایط واردات خودرو‌ها در سال‌های گذشته، ظرفیت‌های ارزی کشور و چارچوب شماره گذاری خودرو‌های وارداتی تغییر کرده است.
مهدی ذوقی، گفت: با نگاه ویژه هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش برای تشویق بازرگانان، افراد حقیقی و حقوقی ۵ درصد تعرفه واردات برای واردات خودرو‌های افراد حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است.مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش، رعایت عدالت در ارائه مجوز‌های واردات خودرو را از مهمترین سیاست سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت: افراد حقیقی و حقوقی با دارا بودن مجوز‌های اعتبارسنجی مالی، مجوز اقتصادی و مسئولیت پذیری در انجام تعهدات می‌توانند مجوز واردات خودرو را دربافت کنند.
مهدی ذوقی خاطرنشان کرد: برای ایجاد ایستگاه شارژ و ارائه خدمات و ساخت باطری خودرو‌ها با شرکت‌های دانش بنیان مراحل مقدماتی اجرای کار انجام شده است.
مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش، گفت: مصوبه هیئت وزیران به عنوان خط مشی واردات خودرو در کشور است و براساس این مصوبه مناطق آزاد کشور مجوز واردات خودرو‌های سواری هیبریدی و برقی را دارند.