مدیر اداره بنادر ودریانوردی کیش از ضرورت دریافت گواهینامه فنی و ایمنی برای شناور‌های فعال در کیش خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مهدی امامدادی گفت: بیش از سیصد شناور و قایق تفریحی و صیادی با ظرفیت‌های بیشتر و کمتر از ۱۵۰۰ GT در کیش ثبت شده است و با دریافت گواهینامه فنی و […]

مدیر اداره بنادر ودریانوردی کیش از ضرورت دریافت گواهینامه فنی و ایمنی برای شناور‌های فعال در کیش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مهدی امامدادی گفت: بیش از سیصد شناور و قایق تفریحی و صیادی با ظرفیت‌های بیشتر و کمتر از ۱۵۰۰ GT در کیش ثبت شده است و با دریافت گواهینامه فنی و ایمنی معتبر می‌توانند تردد کنند.
او افزود: بخش زیادی از این شناور‌ها در بخش تفریحات دریایی کیش فعالیت می‌کنند.
امامدادی تصریح کرد: ثبت شناور به معنی فعالیت همزمان نیست و فعالیت شناور‌ها با دریافت گواهینامه‌های فنی و ایمنی معتبر امکان پذیر است.
مدیر بنادر و بنادر و دریانوردی کیش، گفت: شناور‌ها در هنگام فعالیت بازرسی می‌شوند و پس از انقضای مجوز برای فعالیت مجدد و دریافت گواهینامه ارزیابی می‌شوند.
امامدادی با اشاره به فصل گردشگری و افزایش گردشگران دریایی در کیش از مالکان شناور‌های تفریحی که تاکنون مراحل ثبت شناور خود را تکمیل نکرده‌اند درخواست کرد نسبت به تکمیل مراحل ثبت شناور و دریافت گواهینامه ایمنی و فنی اقدام کنند.
او افزود: شناور‌هایی که از مبادی رسمی و بنادر تحت کنترل سازمان بنادر و دریانوردی تردد و فعالیت می‌کنند برای حمل و جابجایی کالا‌های صادراتی و وارداتی نیازمند گواهینامه فنی و ایمنی معتبر هستند.
امامدادی تصرذیح کرد: هم اکنون شناور‌های داخلی و شناور‌هایی با پرچم کشور‌های دیگر که وارد بندر تجاری کیش می‌شوند قابلیت دریانوردی و گواهینامه فنی و ایمنی دارند و با بازرسی فنی و ایمنی توسط افسران اداره و تاییدیه گواهینامه‌ها فعالیت آنها ادامه خواهد داشت.مدیر بنادر و دریانوردی کیش، گفت: میانگین سن شناور‌های ثبت شده و فعال در حوزه گردشگری دریایی کیش در حدود ۱۸ سال است و سن شناور‌های مسافری بیشتر است.
امامدادی افزود: نوسازی، تعمیرات و ساخت کشتی بر عهده وزرات صنعت، معدن و تجارت است و در خصوص شناور‌های مسافری و برخی از شناور‌های خاص، سازمان بنادر و دریانوردی، تسهیلاتی با عنوان تسهیلات وجوه داده شده ارائه می‌کند و مالکان شناور‌های مسافری یا شناور‌های خاصی که در سیاست‌های ابلاغی لحاظ شده باشند می‌توانند در کشتی سازی‌های داخلی یا تعمیرات از تسهیلات استفاده کنند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش درباره قاچاق سوخت با شناور‌ها هم گفت: آنچه به عنوان قاچاق سوخت با شناور‌ها مطرح می‌شود حتما شناور‌های غیر مجازی هستند که در مبادی غیر مجاز تردد می‌کنند و مبادی تحت کنترل سازمان بنادر نیست.